„Hotelsystem/Levelezés alkalmazása” változatai közötti eltérés
(→Előleg emlékeztető küldése) |
(→Milyen további email sablonokat érdemes beállítani?) |
||
(6 közbenső módosítás ugyanattól a szerkesztőtől nincs mutatva) | |||
43. sor: | 43. sor: | ||
[[Fájl:Hs_foglalás_tégla_popup_fog_visszaig.png]] | [[Fájl:Hs_foglalás_tégla_popup_fog_visszaig.png]] | ||
− | ==Előleg | + | ==Előleg befizetésének küldése== |
− | + | Az előleg rögzítésének azon pontján, amikor már megtörtént az adott magánszemély, vagy cég befizetése, akkor az Előleg ablak ugrik elő. | |
− | [[Fájl: | + | [[Fájl:Hs_eloleg_ablak.png]] |
− | + | Ha a lehetőségek közül az email küldését választja, akkor a Partner email cím ablak ugrik elő, ahol az email címekre vonatkozó beállításokat frissítheti. | |
− | + | [[Fájl:Hs_partner_emailcim_mod.png]] | |
− | + | ==Milyen további email sablonokat érdemes beállítani?== | |
+ | 1. Előleg emlékeztető<br> | ||
+ | 2. Üdvözlő levelek<br> | ||
+ | 3. Köszönöm levelek<br> | ||
+ | 4. Számla kiegyenlítése<br> | ||
+ | 5. Fizetési felszólítás<br> | ||
+ | 6. Foglalás törlése<br> | ||
− | A | + | '''Előleg emlékeztető küldése'''<br> |
+ | A Szobatükör alsó gombsorában van az '''Előleg emlékeztető''' gomb, mely aktiválásával lekérhetők azok a foglalások, amelyeknél nem történt meg az előleg befizetés. (A rendszer azt vizsgálja, hogy a foglalásokhoz van-e előleg számla, vagy előleg befizetés rögzítve, illetve azt, hogy a befizetés mértéke jó közelítéssel megegyezik-e a bekért foglaló összegével.) | ||
− | + | [[Fájl:HS_eloleg_emlekezteto_ablak.png]] | |
− | |||
− | + | Az előleg mértékét, a határidőt és annak típusát az határozza meg, hogy mi van beállítva az árlista előleg blokkjában. ( Törzsadatok / Szobák, árak és csomagok / Árlista -> saját honlapra irányított árlista kiválasztása -> Alapadatok: Előleg blokk: Előleg befizetés határidő (nap) mező. ) | |
− | Ha | + | Ha meggyőződött arról, hogy ténylegesen nem érkezett az adott foglalásra foglaló, akkor azt a foglalást az Előleg emlékeztető ablakban kijelöli (kipipálja), majd az OK gombbal elindítja az email küldést. Ekkor előugrik egy email címe(ke)t bekérő ablak. |
− | [[Fájl: | + | [[Fájl:HS_eloleg_emlekezteto_email_kuldes.png]] |
− | + | A cégnek / vendégnek küldött email szövege pedig a Beállítások / Levélsablonok szerkesztése -> ELOLEG_EMLEKEZTETO HU sablon részén beállítottakat tartalmazza. / Ennek a szövegnek a szerkesztésekor érdemes ezeket a hivatkozásokat beépíteni: *|FOGLALAS_ELOLEG|*, *|FOGLALAS_PENZNEM|*. / | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
'''Üdvözlő levelek küldése:'''<br> | '''Üdvözlő levelek küldése:'''<br> | ||
77. sor: | 78. sor: | ||
[[Fájl:Hs_udvozlo_levelek_ablak.png]] | [[Fájl:Hs_udvozlo_levelek_ablak.png]] | ||
− | A napok számának beállítása és véglegesítése után egy új üzenő ablak jelzi a küldendő levelek számát a felhasználónak. | + | A napok számának beállítása és véglegesítése után egy új üzenő ablak jelzi a küldendő levelek számát a felhasználónak.<br> |
+ | A cégnek / vendégnek küldött email szövege pedig a Beállítások / Levélsablonok szerkesztése -> UDVOZLO HU sablon részén beállítottakat tartalmazza. | ||
'''Köszönő levél küldése:'''<br> | '''Köszönő levél küldése:'''<br> | ||
85. sor: | 87. sor: | ||
A napok számának beállítása és véglegesítése után egy új üzenő ablak jelzi a küldendő levelek számát a felhasználónak.<br> | A napok számának beállítása és véglegesítése után egy új üzenő ablak jelzi a küldendő levelek számát a felhasználónak.<br> | ||
+ | A cégnek / vendégnek küldött email szövege pedig a Beállítások / Levélsablonok szerkesztése -> KOSZONO HU sablon részén beállítottakat tartalmazza. | ||
'''Számla kiegyenlítéséről küldött levél:'''<br> | '''Számla kiegyenlítéséről küldött levél:'''<br> | ||
Ha a foglaló - vagy a foglalás teljes összege megérkezik a szálláshely számlájára, akkor az előleg számlának, vagy a számlának sorát kell kijelölni és a kiegyenlítését kell indítani a Számlák listája ablak alsó gombsorából. Amikor a számla kiegyenlítése megtörtént, utána a program rákérdez, hogy a kiegyenlítésről szeretne-e e mailt küldeni a partnernek.<br> | Ha a foglaló - vagy a foglalás teljes összege megérkezik a szálláshely számlájára, akkor az előleg számlának, vagy a számlának sorát kell kijelölni és a kiegyenlítését kell indítani a Számlák listája ablak alsó gombsorából. Amikor a számla kiegyenlítése megtörtént, utána a program rákérdez, hogy a kiegyenlítésről szeretne-e e mailt küldeni a partnernek.<br> | ||
Ha e mailt küld a Vendégnek a kiegyenlítésről, akkor a Partner email cím ablak jelenik meg, ahol az e mail címeket frissítheti.<br> | Ha e mailt küld a Vendégnek a kiegyenlítésről, akkor a Partner email cím ablak jelenik meg, ahol az e mail címeket frissítheti.<br> | ||
+ | A cégnek / vendégnek küldött email szövege pedig a Beállítások / Levélsablonok szerkesztése -> SZAMLA_KIEGYENLITES HU sablon részén beállítottakat tartalmazza. / Ennek a szövegnek a szerkesztésekor érdemes ezt a hivatkozást beépíteni: *|SZAMLASZAM|*. / | ||
'''Fizetési felszólítás küldése:'''<br> | '''Fizetési felszólítás küldése:'''<br> | ||
95. sor: | 99. sor: | ||
[[Fájl:Hs_fizetesi_felszolitas_kuldese_ablak.png]] | [[Fájl:Hs_fizetesi_felszolitas_kuldese_ablak.png]] | ||
− | Itt állíthatja be, hogy hány napnál régebben lejárt számlákhoz tartozó partnereket mutasson. A megjelenő listából a jelölőnégyzet kipipálásával választhatja ki azt a partnert, akinek az email címére küldje a program a fizetési felszólítást. A levél egy olyan táblázatot tartalmaz, melynek fejlécei: ''Számlaszám, Számla kelte, Fizetési hatásidő, Eredeti összeg, Hátralevő összeg, Pénznem''. | + | Itt állíthatja be, hogy hány napnál régebben lejárt számlákhoz tartozó partnereket mutasson. A megjelenő listából a jelölőnégyzet kipipálásával választhatja ki azt a partnert, akinek az email címére küldje a program a fizetési felszólítást. A levél egy olyan táblázatot tartalmaz, melynek fejlécei: ''Számlaszám, Számla kelte, Fizetési hatásidő, Eredeti összeg, Hátralevő összeg, Pénznem''.<br> |
+ | A cégnek / vendégnek küldött email szövege pedig a Beállítások / Levélsablonok szerkesztése -> FIZETESI_FELSZOLITAS HU sablon részén beállítottakat tartalmazza. | ||
'''Foglalás törléséről küldött levél:'''<br> | '''Foglalás törléséről küldött levél:'''<br> | ||
Szobatükörben a foglalás tégla felületén az egér jobb gombjával kattintva a megjelenő listából kell kiválasztani a Foglalás törlése menüpontot. A rendszer először a művelet végrehajtásának megerősítését kéri, majd egy megjegyzés rögzítését, végül rákérdez, hogy a törlésről szeretne-e e mailt küldeni a partnernek.<br> | Szobatükörben a foglalás tégla felületén az egér jobb gombjával kattintva a megjelenő listából kell kiválasztani a Foglalás törlése menüpontot. A rendszer először a művelet végrehajtásának megerősítését kéri, majd egy megjegyzés rögzítését, végül rákérdez, hogy a törlésről szeretne-e e mailt küldeni a partnernek.<br> | ||
− | Ha e mailt küld a Vendégnek a foglalás törléséről, akkor először megjelenik egy megjegyzés ablak, majd annak szerkesztése, véglegesítése után a Partner email cím ablak, ahol az e mail címeket frissítheti.<br> | + | Ha e mailt küld a Vendégnek a foglalás törléséről, akkor először megjelenik egy megjegyzés ablak, majd annak szerkesztése, véglegesítése után a Partner email cím ablak, ahol az e mail címeket frissítheti.<br>A cégnek / vendégnek küldött email szövege pedig a Beállítások / Levélsablonok szerkesztése -> FOGLALAS_TORLES HU sablon részén beállítottakat tartalmazza. |
A lap jelenlegi, 2022. június 13., 11:57-kori változata
Foglalás ablak alsó gombsora tartalmazza az Ajánlat, a Visszaigazolás és az Előleg gombot.
Tartalomjegyzék
Ajánlat küldése:[szerkesztés]
Az Ajánlat gomb megnyomásakor a képen látható ablak ugrik elő szerkesztő módban. A Sablonban (Beállítások / Alapbeállítások / Sablon) beállított Ajánlat blokk szövegét lehet itt módosítani, továbbá az ajánlat érvényességét meghatározni az Ajánlat érvényesség dátum mező beállításával. /Az ajánlatok érvényességét a Beállítások / Alapbeállítások / Foglalások2 fülön rögzítheti./
Az ajánlatot - szerkesztésének befejezése után - lehet nyomtatni, PDF-be / fájlba menteni vagy email-be küldeni a megfelelő gomb megnyomásával.
Email küldés esetén előugró Partner email cím ablakban módosíthatja beállításait. Az ablak Email mezőjében a foglaló partner email címét hozza a rendszer automatikusan, a Másolat / Titkos másolat mezőben pedig a Levelező sablonban beállítottakat (Beállítások / Levelező sablon szerkesztő - AJÁNLAT HU / Alapadatok fül, Másolat / Titkos másolat mező).
Ajánlat küldése után a foglalás Ajánlat kiküldve státuszba kerül, melyet a foglalás tégla színe jelez. (A szobatükör alsó gombsorában az Ajánlat kiküldve gomb színével egyezik meg a foglalás tégla színe.)
Ajánlat kiküldve státuszban levő foglalások kezelése:
Ha a magánszemély/cég elfogadja az ajánlatot, akkor a foglalás visszaigazolásra kerül. Ha a magánszemély/cég nem fogadja el az ajánlatot, akkor a foglalás törlésre kerül.
Ajánlat kiküldve státuszban levő foglalásokat az Opciós foglalások ablak segítségével lehet kezelni. Az ablak használati leírását Opciós foglalások linken találja.
Visszaigazolás küldése:[szerkesztés]
Szobatükörbe automatikusan, vagy manuálisan rögzített foglalások visszaigazolását a foglalás ablak alsó gombsorából indítsa. A visszaigazolást többféle módon valósíthatja meg, ezért az ekkor előugró ablak gombjai tartalmazzák a program által kívánt lehetőségeket.
A visszaigazolás PDF mentési útvonalát gombot választva a visszaigazolás automatikusan a Beállítások / Alapbeállítások / Mentési útvonalak fül felületén beállított könyvtárba kerül mentésre.
Email küldés esetén:
Ha a visszaigazolás email mellékletének szövegét egyéni megjegyzéssel szeretné foglalásonként kiegészíteni, akkor a Beállítások / Alapbeállítások / Foglalások fülön a Visszaigazoló email esetén megjegyzés jelölő négyzetét pipálja ki.
Ha engedélyezett az egyéni megjegyzés, akkor először annak szövegdoboza ugrik fel a képernyőn,
majd a Partner email cím ablakban lehet az email címekre vonatkozó beállításokat frissíteni.
A visszaigazolás küldése után a foglalás Visszaigazolt státuszba kerül, melyet a foglalás tégla színe jelez. (A szobatükör alsó gombsorában a Visszaigazolt gomb színével egyezik meg a foglalás tégla színe.)
Visszaigazolás küldése foglalás ablak megnyitása nélkül:
A foglalás tégla / jobb egér gomb / Foglalás visszaigazolása menüpont választásával is elindítható a visszaigazolás folyamata.
Előleg befizetésének küldése[szerkesztés]
Az előleg rögzítésének azon pontján, amikor már megtörtént az adott magánszemély, vagy cég befizetése, akkor az Előleg ablak ugrik elő.
Ha a lehetőségek közül az email küldését választja, akkor a Partner email cím ablak ugrik elő, ahol az email címekre vonatkozó beállításokat frissítheti.
Milyen további email sablonokat érdemes beállítani?[szerkesztés]
1. Előleg emlékeztető
2. Üdvözlő levelek
3. Köszönöm levelek
4. Számla kiegyenlítése
5. Fizetési felszólítás
6. Foglalás törlése
Előleg emlékeztető küldése
A Szobatükör alsó gombsorában van az Előleg emlékeztető gomb, mely aktiválásával lekérhetők azok a foglalások, amelyeknél nem történt meg az előleg befizetés. (A rendszer azt vizsgálja, hogy a foglalásokhoz van-e előleg számla, vagy előleg befizetés rögzítve, illetve azt, hogy a befizetés mértéke jó közelítéssel megegyezik-e a bekért foglaló összegével.)
Az előleg mértékét, a határidőt és annak típusát az határozza meg, hogy mi van beállítva az árlista előleg blokkjában. ( Törzsadatok / Szobák, árak és csomagok / Árlista -> saját honlapra irányított árlista kiválasztása -> Alapadatok: Előleg blokk: Előleg befizetés határidő (nap) mező. )
Ha meggyőződött arról, hogy ténylegesen nem érkezett az adott foglalásra foglaló, akkor azt a foglalást az Előleg emlékeztető ablakban kijelöli (kipipálja), majd az OK gombbal elindítja az email küldést. Ekkor előugrik egy email címe(ke)t bekérő ablak.
A cégnek / vendégnek küldött email szövege pedig a Beállítások / Levélsablonok szerkesztése -> ELOLEG_EMLEKEZTETO HU sablon részén beállítottakat tartalmazza. / Ennek a szövegnek a szerkesztésekor érdemes ezeket a hivatkozásokat beépíteni: *|FOGLALAS_ELOLEG|*, *|FOGLALAS_PENZNEM|*. /
Üdvözlő levelek küldése:
A szobatükör szürke fogaskerekének (jobb felső sarok) további lista eleme a Foglalás üdvözlő email. Erre kattintva előugrik a Üdvözlő levelek ablak.
A napok számának beállítása és véglegesítése után egy új üzenő ablak jelzi a küldendő levelek számát a felhasználónak.
A cégnek / vendégnek küldött email szövege pedig a Beállítások / Levélsablonok szerkesztése -> UDVOZLO HU sablon részén beállítottakat tartalmazza.
Köszönő levél küldése:
A szobatükör szürke fogaskerekének (jobb felső sarok) lista eleme a Foglalás köszönő email. Erre kattintva előugrik a Köszönő levelek ablak.
A napok számának beállítása és véglegesítése után egy új üzenő ablak jelzi a küldendő levelek számát a felhasználónak.
A cégnek / vendégnek küldött email szövege pedig a Beállítások / Levélsablonok szerkesztése -> KOSZONO HU sablon részén beállítottakat tartalmazza.
Számla kiegyenlítéséről küldött levél:
Ha a foglaló - vagy a foglalás teljes összege megérkezik a szálláshely számlájára, akkor az előleg számlának, vagy a számlának sorát kell kijelölni és a kiegyenlítését kell indítani a Számlák listája ablak alsó gombsorából. Amikor a számla kiegyenlítése megtörtént, utána a program rákérdez, hogy a kiegyenlítésről szeretne-e e mailt küldeni a partnernek.
Ha e mailt küld a Vendégnek a kiegyenlítésről, akkor a Partner email cím ablak jelenik meg, ahol az e mail címeket frissítheti.
A cégnek / vendégnek küldött email szövege pedig a Beállítások / Levélsablonok szerkesztése -> SZAMLA_KIEGYENLITES HU sablon részén beállítottakat tartalmazza. / Ennek a szövegnek a szerkesztésekor érdemes ezt a hivatkozást beépíteni: *|SZAMLASZAM|*. /
Fizetési felszólítás küldése:
A Számlák listája (Pénzügy / Számlák) ablak alsó gombsorából a Felszólítás gomb megnyomásával jelenik meg a Fizetési felszólítás küldése ablak.
Itt állíthatja be, hogy hány napnál régebben lejárt számlákhoz tartozó partnereket mutasson. A megjelenő listából a jelölőnégyzet kipipálásával választhatja ki azt a partnert, akinek az email címére küldje a program a fizetési felszólítást. A levél egy olyan táblázatot tartalmaz, melynek fejlécei: Számlaszám, Számla kelte, Fizetési hatásidő, Eredeti összeg, Hátralevő összeg, Pénznem.
A cégnek / vendégnek küldött email szövege pedig a Beállítások / Levélsablonok szerkesztése -> FIZETESI_FELSZOLITAS HU sablon részén beállítottakat tartalmazza.
Foglalás törléséről küldött levél:
Szobatükörben a foglalás tégla felületén az egér jobb gombjával kattintva a megjelenő listából kell kiválasztani a Foglalás törlése menüpontot. A rendszer először a művelet végrehajtásának megerősítését kéri, majd egy megjegyzés rögzítését, végül rákérdez, hogy a törlésről szeretne-e e mailt küldeni a partnernek.
Ha e mailt küld a Vendégnek a foglalás törléséről, akkor először megjelenik egy megjegyzés ablak, majd annak szerkesztése, véglegesítése után a Partner email cím ablak, ahol az e mail címeket frissítheti.
A cégnek / vendégnek küldött email szövege pedig a Beállítások / Levélsablonok szerkesztése -> FOGLALAS_TORLES HU sablon részén beállítottakat tartalmazza.