„Hotelsystem/Partner/Partner folyószámla” változatai közötti eltérés

A Hotelsystem wikiből
(Egyedi esetek kezelése)
(Egyedi esetek kezelése)
56. sor: 56. sor:
  
  
2. Azt tapasztalja, hogy a Foglaló magasabb előleg összeget kapott előleg számlát, mint amit a Vendég folyószámláján lát az előleg befizetés egyenlegénél.<br>
+
2. Azt tapasztalja, hogy a Foglaló magasabb előleg összegről kapott előleg számlát, mint amit a Vendég folyószámláján lát az előleg befizetés egyenlegénél.<br>
A különbséget az okozhatja, hogy az előleg rögzítésénél az előleg befizetésének összege és az erről készített számla végösszege nem egyezik. Ez abból adódik, hogy a számla bruttó, nettó egység ár cellái is szerkeszthetők, tehát a befizetett összeget felülírhatja a számlakészítő.
+
A különbséget az okozhatja, hogy az előleg rögzítésénél az előleg befizetésének összege és az erről készített számla végösszege nem egyezik. Ez abból adódik, hogy a számla bruttó, nettó egység ár cellái is szerkeszthetők, tehát a befizetett összeget felülírhatja a számlakészítő.<br>
 +
Ilyen esetben a különbségről készítsen a Vendég folyószámláján befizetést, mert így tudja a fizetésnél a befizetett összeget felhasználni.

A lap 2023. augusztus 31., 11:55-kori változata

Mikor jön létre Partner folyószámla?

Minden foglalásból indított ELŐLEG befizetéskor készül a befizető partner nevéhez rendelt folyószámla. Ha a szálláshely több folyószámla típust használ, akkor a rögzített típusokhoz is lehet magánszemélyhez, vagy céghez folyószámlát felvinni a Partner folyószámla ablakból indítva.

Hogyan lehet megnyitni a Partner folyószámla ablakot?

A Folyószámla / Partner folyószámlái menüpontra kattintva a Partner folyószámla ablak nyílik meg. A megjelenő ablak adat táblázata mutatja a befizető partnerek folyószámla adatait.

Hs partner folyoszamla.png

Az ablak felső részén elhelyezkedő üres mezők segítik a partner folyószámlájára való gyorsabb keresést.

  • Név: itt megadhatja a partner nevét részben vagy teljesen (, nem tesz különbséget a program nagy - és kis betű között);
  • Folyószámla típus és a Partner jellegnél a legördülő listából választhat;
  • Kód: ha a Vendégek rögzítésekor a Kód mező kitöltött, akkor ennek megadásával is rá lehet a partnerre keresni;
  • Külső azonosító: itt a foglalás sorszámára kereshet rá.

-> a Töröltek is tulajdonság aktiválásával a törölt partner folyószámlák is megjelennek.

A keresés végrehajtása a Mutat gomb megnyomásával jön létre.

Partner folyószámla ablak

Ha megtalálta a keresett adatsort a Felhasználó és arra duplán kattint, akkor előugrik a Partner folyószámla ablak, mely mutatja a folyószámla mozgást, aktuális egyenleget és tartalmaz folyószámla kezeléssel kapcsolatos lehetőségeket.
(1. példa) A képen látható Vendég 50.000 Ft előleget fizetett be, majd a csoportos foglalásban hárman bontva használták fel ezt az előleget fizetéskor.

Hs partner folyoszamla példa01.png

(2. példa) A képen látható Vendég 29.000 Ft előleget fizetett be, melynek a felhasználása még nem történt meg.

Hs partner folyoszamla példa02.png

Ikonok:
A 4 ikon akkor jelenik meg, ha a megnyitott folyószámla egyenlege nem 0 Ft, vagy a kijelölt tétel befizetési sor.
+ ikon: manuális folyószámla kezelés esetén ajánlott plusz tételt felvenni, mely lehet előleg befizetés típusú, vagy terhelés típusú;

Hs folyoszamla tetel.png

- ikon: az aktuális befizetést lehet sztornózni;
3. ikon: az aktuális befizetésről lehet számlát készíteni;
4. ikon: a visszaigazolás készítés lehetőségeit ajánlja fel az előugró Előleg elnevezésű ablak.

Hs folyoszamla tetel eloleg.png

Minden módosítás végén a véglegesítéshez az ablak jobb alsó sarkában elhelyezett OK gombot kell megnyomni!

FONTOS: A felsorolt műveleteket – a foglaláshoz kötött folyószámlák esetén – a foglalásból ajánljuk indítani.

A partnerhez tartozó folyószámla akkor törölhető, ha a partner folyószámla aktuális egyenlege 0.

A Beállítások / Alapbeállítások / Számla fülön és a Számla 2 fülön állítható be:

  • az Előleg számla példányszáma,
  • a számla készítés feltételei,
  • és az, hogy a számla felületén milyen adatok jelenjenek meg.

Egyedi esetek kezelése

1. A foglalás nem valósul meg valami miatt, de a Vendég a befizetett előleget fel szeretné használni egy másik időpontban.
(a) Ha az új foglalás a meglévő foglalás időpont módosításával megvalósítható, akkor az eredeti foglalás felvitt adatai nem módosulnak - kivéve a Be - és Kijelentkezés időpontját - és az előleg számla is a dokumentum fül felületén marad.
(b) Ha az új foglalás időpontja még nem tisztázott. Azt javasoljuk, hogy a foglaló vendég folyószámláját nyissa meg és a Külső kód mező tartalmát törölje ki, majd ha rögzíthető az új foglalás a szobatükörben, akkor annak az azonosíját kellene ebbe a mezőbe felvinni, így az új foglalás dokumentum fülén megjelenik az előleg számla adatsora.


2. Azt tapasztalja, hogy a Foglaló magasabb előleg összegről kapott előleg számlát, mint amit a Vendég folyószámláján lát az előleg befizetés egyenlegénél.
A különbséget az okozhatja, hogy az előleg rögzítésénél az előleg befizetésének összege és az erről készített számla végösszege nem egyezik. Ez abból adódik, hogy a számla bruttó, nettó egység ár cellái is szerkeszthetők, tehát a befizetett összeget felülírhatja a számlakészítő.
Ilyen esetben a különbségről készítsen a Vendég folyószámláján befizetést, mert így tudja a fizetésnél a befizetett összeget felhasználni.