„Hotelsystem/Partner/Partner folyószámla” változatai közötti eltérés
(→Egyedi esetek kezelése) |
|||
(4 közbenső módosítás ugyanattól a szerkesztőtől nincs mutatva) | |||
51. sor: | 51. sor: | ||
==Egyedi esetek kezelése== | ==Egyedi esetek kezelése== | ||
+ | 1. A foglalás nem valósul meg valami miatt, de a Vendég a befizetett előleget fel szeretné használni egy másik időpontban.<br> | ||
+ | (a) Ha az új foglalás a meglévő foglalás időpont módosításával megvalósítható, akkor az eredeti foglalás felvitt adatai nem módosulnak - kivéve a Be - és Kijelentkezés időpontját - és az előleg számla is a dokumentum fül felületén marad.<br> | ||
+ | (b) Ha az új foglalás időpontja még nem tisztázott. Azt javasoljuk, hogy a foglaló vendég folyószámláját nyissa meg és a Külső kód mező tartalmát törölje ki, majd ha rögzíthető az új foglalás a szobatükörben, akkor annak az azonosíját kellene ebbe a mezőbe felvinni, így az új foglalás dokumentum fülén megjelenik az előleg számla adatsora.<br> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | 2. Azt tapasztalja, hogy a Foglaló magasabb előleg összegről kapott előleg számlát, mint amit a Vendég folyószámláján lát az előleg befizetés egyenlegénél és a foglalás dokumentum fülén az előleg számla összegnél.<br> | ||
+ | A különbséget az okozhatja, hogy az előleg rögzítésénél az előleg befizetésének összege és az erről készített számla végösszege nem egyezik. Ez abból adódik, hogy a számla bruttó, nettó egység ár cellái is szerkeszthetők, tehát a befizetett összeget felülírhatja a számlakészítő.<br> | ||
+ | Ilyen esetben a különbségről készítsen a Vendég folyószámláján befizetést, mert így tudja a foglalásból indított fizetésnél a befizetett összeget felhasználni. |
A lap jelenlegi, 2023. augusztus 31., 11:59-kori változata
Tartalomjegyzék
Mikor jön létre Partner folyószámla?[szerkesztés]
Minden foglalásból indított ELŐLEG befizetéskor készül a befizető partner nevéhez rendelt folyószámla. Ha a szálláshely több folyószámla típust használ, akkor a rögzített típusokhoz is lehet magánszemélyhez, vagy céghez folyószámlát felvinni a Partner folyószámla ablakból indítva.
Hogyan lehet megnyitni a Partner folyószámla ablakot?[szerkesztés]
A Folyószámla / Partner folyószámlái menüpontra kattintva a Partner folyószámla ablak nyílik meg. A megjelenő ablak adat táblázata mutatja a befizető partnerek folyószámla adatait.
Az ablak felső részén elhelyezkedő üres mezők segítik a partner folyószámlájára való gyorsabb keresést.
- Név: itt megadhatja a partner nevét részben vagy teljesen (, nem tesz különbséget a program nagy - és kis betű között);
- Folyószámla típus és a Partner jellegnél a legördülő listából választhat;
- Kód: ha a Vendégek rögzítésekor a Kód mező kitöltött, akkor ennek megadásával is rá lehet a partnerre keresni;
- Külső azonosító: itt a foglalás sorszámára kereshet rá.
-> a Töröltek is tulajdonság aktiválásával a törölt partner folyószámlák is megjelennek.
A keresés végrehajtása a Mutat gomb megnyomásával jön létre.
Partner folyószámla ablak[szerkesztés]
Ha megtalálta a keresett adatsort a Felhasználó és arra duplán kattint, akkor előugrik a Partner folyószámla ablak, mely mutatja a folyószámla mozgást, aktuális egyenleget és tartalmaz folyószámla kezeléssel kapcsolatos lehetőségeket.
(1. példa) A képen látható Vendég 50.000 Ft előleget fizetett be, majd a csoportos foglalásban hárman bontva használták fel ezt az előleget fizetéskor.
(2. példa) A képen látható Vendég 29.000 Ft előleget fizetett be, melynek a felhasználása még nem történt meg.
Ikonok:
A 4 ikon akkor jelenik meg, ha a megnyitott folyószámla egyenlege nem 0 Ft, vagy a kijelölt tétel befizetési sor.
+ ikon: manuális folyószámla kezelés esetén ajánlott plusz tételt felvenni, mely lehet előleg befizetés típusú, vagy terhelés típusú;
- ikon: az aktuális befizetést lehet sztornózni;
3. ikon: az aktuális befizetésről lehet számlát készíteni;
4. ikon: a visszaigazolás készítés lehetőségeit ajánlja fel az előugró Előleg elnevezésű ablak.
Minden módosítás végén a véglegesítéshez az ablak jobb alsó sarkában elhelyezett OK gombot kell megnyomni!
FONTOS: A felsorolt műveleteket – a foglaláshoz kötött folyószámlák esetén – a foglalásból ajánljuk indítani.
A partnerhez tartozó folyószámla akkor törölhető, ha a partner folyószámla aktuális egyenlege 0.
A Beállítások / Alapbeállítások / Számla fülön és a Számla 2 fülön állítható be:
- az Előleg számla példányszáma,
- a számla készítés feltételei,
- és az, hogy a számla felületén milyen adatok jelenjenek meg.
Egyedi esetek kezelése[szerkesztés]
1. A foglalás nem valósul meg valami miatt, de a Vendég a befizetett előleget fel szeretné használni egy másik időpontban.
(a) Ha az új foglalás a meglévő foglalás időpont módosításával megvalósítható, akkor az eredeti foglalás felvitt adatai nem módosulnak - kivéve a Be - és Kijelentkezés időpontját - és az előleg számla is a dokumentum fül felületén marad.
(b) Ha az új foglalás időpontja még nem tisztázott. Azt javasoljuk, hogy a foglaló vendég folyószámláját nyissa meg és a Külső kód mező tartalmát törölje ki, majd ha rögzíthető az új foglalás a szobatükörben, akkor annak az azonosíját kellene ebbe a mezőbe felvinni, így az új foglalás dokumentum fülén megjelenik az előleg számla adatsora.
2. Azt tapasztalja, hogy a Foglaló magasabb előleg összegről kapott előleg számlát, mint amit a Vendég folyószámláján lát az előleg befizetés egyenlegénél és a foglalás dokumentum fülén az előleg számla összegnél.
A különbséget az okozhatja, hogy az előleg rögzítésénél az előleg befizetésének összege és az erről készített számla végösszege nem egyezik. Ez abból adódik, hogy a számla bruttó, nettó egység ár cellái is szerkeszthetők, tehát a befizetett összeget felülírhatja a számlakészítő.
Ilyen esetben a különbségről készítsen a Vendég folyószámláján befizetést, mert így tudja a foglalásból indított fizetésnél a befizetett összeget felhasználni.