„Hotelsystem/NTAK események/VIZA” változatai közötti eltérés

A Hotelsystem wikiből
(VIZA fül)
 
(16 közbenső módosítás ugyanattól a szerkesztőtől nincs mutatva)
12. sor: 12. sor:
  
 
[[Fájl:NTAK_zarasok.png]]
 
[[Fájl:NTAK_zarasok.png]]
 +
 +
==NTAK zárás kézzel való beküldése==
 +
Amikor több dátum sorakozik a Zárás napok cellában és Státusza feldolgozásra vár, vagy elévült státuszú, akkor az NTAK zárásokat kézzel kell beküldeni. Ennek az a módja, hogy az NTAK események ablak jobb felső szürke fogaskerekén a Support – NTAK beküldés menüpontot kell aktiválni, majd a folyamat végét a program jelzi.
 +
 +
[[Fájl:HS_NTAK_fogaskerek.png]]
  
 
==Zárás összegzés fül==
 
==Zárás összegzés fül==
45. sor: 50. sor:
 
Mikor fut hibára a VIZA rendszer felé az adatküldés?<br>
 
Mikor fut hibára a VIZA rendszer felé az adatküldés?<br>
 
Ha a Vendég bejelentkezésekor valamelyik kötelező adat nincs kitöltve.
 
Ha a Vendég bejelentkezésekor valamelyik kötelező adat nincs kitöltve.
 +
 +
==VIZA hibás sorainak javítása, újraküldése==
 +
''Partner módosítása, újratöltése a Viza felületén'':<br>
 +
A hibás sor kijelölése után a '''Partner módosítás''' gombot kell megnyomni. Ekkor elugrik a kijelölt Vendég adatlapja szerkesztő módban és a hiányos, kötelezően küldött adatok pótlása és véglegesítése után a '''Partner(ek) adatainak újratöltése''' gomb megnyomásával betöltődik a módosítás.<br>
 +
 +
''Partner módosításának újratöltése a partner adatbázisból a Viza felületén'':<br>
 +
A hibás sor kijelölése után a '''Partner(ek) adatainak újratöltése''' gombot kell megnyomni. A kijelölt, vagy aktuális partner adatait újratölti a partner adatbázisból.<br>
 +
 +
A Partner hiányzó adatainak pótlása után:<br>
 +
A '''Státusz visszaállítása''' gomb megnyomásával a Hiba státuszról --> Feldolgozásra vár státuszra áll a kijelölt sor, majd a szürke fogaskerékre (NTAK esemény ablak jobb felső sarka) nyomva a bal egér gombbal a '''Viza küldés''' menüpont választásával lehet újraküldeni a Vendég adatokat.
 +
 +
''Ha több hibás sor'' keletkezett, akkor érdemes a Partnerek külön - külön történő módosítása vagy a Minden hibás kijelölése gomb megnyomása, majd a Partner(ek) adatainak újratöltése gomb megnyomása után minden sorra együtt alkalmazni a státusz visszaállítását és a küldését.
  
 
==Hálózati hiba miatt létrejött hibás státusz kezelése==
 
==Hálózati hiba miatt létrejött hibás státusz kezelése==
Ha az Érkezés / Távozás fülön, illetve a Foglalások fülön a hibás sorok hálózati hiba miatt jöttek létre, akkor ezeket a sorokat a Minden hibás kijelölése gomb megnyomásával jelölje ki és a Státusz visszaállítása gombra kattintva a sorok státusza Hiba --> Feldolgozásra vár állapotba kerülnek.
+
Ha az '''Érkezés / Távozás fül'''ön, illetve a '''Foglalások fül'''ön a hibás sorok hálózati hiba miatt jöttek létre, akkor ezeket a sorokat a Minden hibás kijelölése gomb megnyomásával jelölje ki és a Státusz visszaállítása gombra kattintva a sorok státusza Hiba --> Feldolgozásra vár állapotba kerülnek.
 
A következő beküldésnél, ha ezek a sorok nem tartalmaztak hibát, akkor Feldolgozva állapotba kerülnek.
 
A következő beküldésnél, ha ezek a sorok nem tartalmaztak hibát, akkor Feldolgozva állapotba kerülnek.

A lap jelenlegi, 2024. január 26., 14:56-kori változata

NTAK események[szerkesztés]

A Munka / NTAK / Események menüpontban tudja nyomon követni, hogy az NTAK / VIZA rendszer felé milyen üzenetek kerültek beküldésre.

Zárások fül[szerkesztés]

Ezen a fülön tekintheti meg, hogy mely napi zárások kerültek beküldésre.

Milyen státusza lehet a zárási napnak?

  • Feldolgozásra vár: az NTAK-tól lekérésre kerültek a még be nem küldött dátumok. (Sárga hátterű sor.)
  • Feldolgozva: beküldésre került maximum 5 zárási nap. (Sárga hátterű sor.)
  • Elévült: az NTAK lekéréshez tartozó időintervallumot túllépte a rendszer zárás beküldésnél. Ekkor új ütemezés szükséges. (Kék hátterű sor.)
  • Hiba: a zárás beküldés során hiba lépett fel. A hibát a Hiba XML mező tartalmazza. (Piros hátterű sor.)

NTAK zarasok.png

NTAK zárás kézzel való beküldése[szerkesztés]

Amikor több dátum sorakozik a Zárás napok cellában és Státusza feldolgozásra vár, vagy elévült státuszú, akkor az NTAK zárásokat kézzel kell beküldeni. Ennek az a módja, hogy az NTAK események ablak jobb felső szürke fogaskerekén a Support – NTAK beküldés menüpontot kell aktiválni, majd a folyamat végét a program jelzi.

HS NTAK fogaskerek.png

Zárás összegzés fül[szerkesztés]

A zárás összegzését tartalmazza NTAK típus szerint.

Zárás részletek fül[szerkesztés]

A záráshoz tartozó analitikát tartalmazza NTAK típus szerint bontva.

Érkezés / Távozás fül[szerkesztés]

Az Érkezés és Távozás eseményéhez tartozó NTAK felé beküldött, vagy beküldendő adatokat jeleníti meg ez a felületen.

Milyen státusza lehet az adatsoroknak?

  • Hiba (piros sor),
  • Feldolgozva (sárga sor),
  • Feldolgozásra vár (sárga sor).

Foglalások fül[szerkesztés]

A zárás napján lemondott, vagy létrehozott jövőbeli foglalások NTAK felé beküldött, vagy beküldendő adatainak táblázatát tartalmazza.

Milyen státusza lehet az adatsoroknak?

  • Hiba (piros sor),
  • Feldolgozva (sárga sor),
  • Feldolgozásra vár (sárga sor).

VIZA fül[szerkesztés]

A zárás napján a bejelentkezéskor, illetve kijelentkezéskor a VIZA rendszer felé beküldött, vagy beküldendő adatok táblázata.

Milyen státusza lehet az adatsoroknak?

  • Hiba (piros sor),
  • Feldolgozva (sárga sor),
  • Feldolgozásra vár (sárga sor).

Mikor fut hibára a VIZA rendszer felé az adatküldés?
Ha a Vendég bejelentkezésekor valamelyik kötelező adat nincs kitöltve.

VIZA hibás sorainak javítása, újraküldése[szerkesztés]

Partner módosítása, újratöltése a Viza felületén:
A hibás sor kijelölése után a Partner módosítás gombot kell megnyomni. Ekkor elugrik a kijelölt Vendég adatlapja szerkesztő módban és a hiányos, kötelezően küldött adatok pótlása és véglegesítése után a Partner(ek) adatainak újratöltése gomb megnyomásával betöltődik a módosítás.

Partner módosításának újratöltése a partner adatbázisból a Viza felületén:
A hibás sor kijelölése után a Partner(ek) adatainak újratöltése gombot kell megnyomni. A kijelölt, vagy aktuális partner adatait újratölti a partner adatbázisból.

A Partner hiányzó adatainak pótlása után:
A Státusz visszaállítása gomb megnyomásával a Hiba státuszról --> Feldolgozásra vár státuszra áll a kijelölt sor, majd a szürke fogaskerékre (NTAK esemény ablak jobb felső sarka) nyomva a bal egér gombbal a Viza küldés menüpont választásával lehet újraküldeni a Vendég adatokat.

Ha több hibás sor keletkezett, akkor érdemes a Partnerek külön - külön történő módosítása vagy a Minden hibás kijelölése gomb megnyomása, majd a Partner(ek) adatainak újratöltése gomb megnyomása után minden sorra együtt alkalmazni a státusz visszaállítását és a küldését.

Hálózati hiba miatt létrejött hibás státusz kezelése[szerkesztés]

Ha az Érkezés / Távozás fülön, illetve a Foglalások fülön a hibás sorok hálózati hiba miatt jöttek létre, akkor ezeket a sorokat a Minden hibás kijelölése gomb megnyomásával jelölje ki és a Státusz visszaállítása gombra kattintva a sorok státusza Hiba --> Feldolgozásra vár állapotba kerülnek. A következő beküldésnél, ha ezek a sorok nem tartalmaztak hibát, akkor Feldolgozva állapotba kerülnek.