„Hotelsystem/NTAK események/VIZA” változatai közötti eltérés
(→VIZA hibás sorainak javítása, újraküldése) |
|||
(Egy közbenső módosítás ugyanattól a szerkesztőtől nincs mutatva) | |||
12. sor: | 12. sor: | ||
[[Fájl:NTAK_zarasok.png]] | [[Fájl:NTAK_zarasok.png]] | ||
+ | |||
+ | ==NTAK zárás kézzel való beküldése== | ||
+ | Amikor több dátum sorakozik a Zárás napok cellában és Státusza feldolgozásra vár, vagy elévült státuszú, akkor az NTAK zárásokat kézzel kell beküldeni. Ennek az a módja, hogy az NTAK események ablak jobb felső szürke fogaskerekén a Support – NTAK beküldés menüpontot kell aktiválni, majd a folyamat végét a program jelzi. | ||
+ | |||
+ | [[Fájl:HS_NTAK_fogaskerek.png]] | ||
==Zárás összegzés fül== | ==Zárás összegzés fül== | ||
50. sor: | 55. sor: | ||
A hibás sor kijelölése után a '''Partner módosítás''' gombot kell megnyomni. Ekkor elugrik a kijelölt Vendég adatlapja szerkesztő módban és a hiányos, kötelezően küldött adatok pótlása és véglegesítése után a '''Partner(ek) adatainak újratöltése''' gomb megnyomásával betöltődik a módosítás.<br> | A hibás sor kijelölése után a '''Partner módosítás''' gombot kell megnyomni. Ekkor elugrik a kijelölt Vendég adatlapja szerkesztő módban és a hiányos, kötelezően küldött adatok pótlása és véglegesítése után a '''Partner(ek) adatainak újratöltése''' gomb megnyomásával betöltődik a módosítás.<br> | ||
− | ''Partner módosításának újratöltése a Viza felületén'':<br> | + | ''Partner módosításának újratöltése a partner adatbázisból a Viza felületén'':<br> |
A hibás sor kijelölése után a '''Partner(ek) adatainak újratöltése''' gombot kell megnyomni. A kijelölt, vagy aktuális partner adatait újratölti a partner adatbázisból.<br> | A hibás sor kijelölése után a '''Partner(ek) adatainak újratöltése''' gombot kell megnyomni. A kijelölt, vagy aktuális partner adatait újratölti a partner adatbázisból.<br> | ||
A lap jelenlegi, 2024. január 26., 14:56-kori változata
Tartalomjegyzék
NTAK események[szerkesztés]
A Munka / NTAK / Események menüpontban tudja nyomon követni, hogy az NTAK / VIZA rendszer felé milyen üzenetek kerültek beküldésre.
Zárások fül[szerkesztés]
Ezen a fülön tekintheti meg, hogy mely napi zárások kerültek beküldésre.
Milyen státusza lehet a zárási napnak?
- Feldolgozásra vár: az NTAK-tól lekérésre kerültek a még be nem küldött dátumok. (Sárga hátterű sor.)
- Feldolgozva: beküldésre került maximum 5 zárási nap. (Sárga hátterű sor.)
- Elévült: az NTAK lekéréshez tartozó időintervallumot túllépte a rendszer zárás beküldésnél. Ekkor új ütemezés szükséges. (Kék hátterű sor.)
- Hiba: a zárás beküldés során hiba lépett fel. A hibát a Hiba XML mező tartalmazza. (Piros hátterű sor.)
NTAK zárás kézzel való beküldése[szerkesztés]
Amikor több dátum sorakozik a Zárás napok cellában és Státusza feldolgozásra vár, vagy elévült státuszú, akkor az NTAK zárásokat kézzel kell beküldeni. Ennek az a módja, hogy az NTAK események ablak jobb felső szürke fogaskerekén a Support – NTAK beküldés menüpontot kell aktiválni, majd a folyamat végét a program jelzi.
Zárás összegzés fül[szerkesztés]
A zárás összegzését tartalmazza NTAK típus szerint.
Zárás részletek fül[szerkesztés]
A záráshoz tartozó analitikát tartalmazza NTAK típus szerint bontva.
Érkezés / Távozás fül[szerkesztés]
Az Érkezés és Távozás eseményéhez tartozó NTAK felé beküldött, vagy beküldendő adatokat jeleníti meg ez a felületen.
Milyen státusza lehet az adatsoroknak?
- Hiba (piros sor),
- Feldolgozva (sárga sor),
- Feldolgozásra vár (sárga sor).
Foglalások fül[szerkesztés]
A zárás napján lemondott, vagy létrehozott jövőbeli foglalások NTAK felé beküldött, vagy beküldendő adatainak táblázatát tartalmazza.
Milyen státusza lehet az adatsoroknak?
- Hiba (piros sor),
- Feldolgozva (sárga sor),
- Feldolgozásra vár (sárga sor).
VIZA fül[szerkesztés]
A zárás napján a bejelentkezéskor, illetve kijelentkezéskor a VIZA rendszer felé beküldött, vagy beküldendő adatok táblázata.
Milyen státusza lehet az adatsoroknak?
- Hiba (piros sor),
- Feldolgozva (sárga sor),
- Feldolgozásra vár (sárga sor).
Mikor fut hibára a VIZA rendszer felé az adatküldés?
Ha a Vendég bejelentkezésekor valamelyik kötelező adat nincs kitöltve.
VIZA hibás sorainak javítása, újraküldése[szerkesztés]
Partner módosítása, újratöltése a Viza felületén:
A hibás sor kijelölése után a Partner módosítás gombot kell megnyomni. Ekkor elugrik a kijelölt Vendég adatlapja szerkesztő módban és a hiányos, kötelezően küldött adatok pótlása és véglegesítése után a Partner(ek) adatainak újratöltése gomb megnyomásával betöltődik a módosítás.
Partner módosításának újratöltése a partner adatbázisból a Viza felületén:
A hibás sor kijelölése után a Partner(ek) adatainak újratöltése gombot kell megnyomni. A kijelölt, vagy aktuális partner adatait újratölti a partner adatbázisból.
A Partner hiányzó adatainak pótlása után:
A Státusz visszaállítása gomb megnyomásával a Hiba státuszról --> Feldolgozásra vár státuszra áll a kijelölt sor, majd a szürke fogaskerékre (NTAK esemény ablak jobb felső sarka) nyomva a bal egér gombbal a Viza küldés menüpont választásával lehet újraküldeni a Vendég adatokat.
Ha több hibás sor keletkezett, akkor érdemes a Partnerek külön - külön történő módosítása vagy a Minden hibás kijelölése gomb megnyomása, majd a Partner(ek) adatainak újratöltése gomb megnyomása után minden sorra együtt alkalmazni a státusz visszaállítását és a küldését.
Hálózati hiba miatt létrejött hibás státusz kezelése[szerkesztés]
Ha az Érkezés / Távozás fülön, illetve a Foglalások fülön a hibás sorok hálózati hiba miatt jöttek létre, akkor ezeket a sorokat a Minden hibás kijelölése gomb megnyomásával jelölje ki és a Státusz visszaállítása gombra kattintva a sorok státusza Hiba --> Feldolgozásra vár állapotba kerülnek. A következő beküldésnél, ha ezek a sorok nem tartalmaztak hibát, akkor Feldolgozva állapotba kerülnek.