„Hotelsystem/Partner/Tájékoztató levél” változatai közötti eltérés

A Hotelsystem wikiből
(Tisztelt Ügyfelünk!)
(Hogyan jelenik meg a szobatükörben az online érkező foglalás?)
 
(48 közbenső módosítás ugyanattól a szerkesztőtől nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
==Tisztelt Ügyfelünk!==
+
<font size=5 color=#002236>Tisztelt Partnerünk!</font>
  
A mai napon beállításra került a channel manager szolgáltatás, amelyhez kapcsolódóan lentebb összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat.<br>
+
A mai napon beállításra került a Channel Manager szolgáltatás, amelyhez kapcsolódóan lentebb összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat.<br>
 
Kérjük, figyelmesen olvassa el az alábbiakat és ellenőrizze a működést.<br>
 
Kérjük, figyelmesen olvassa el az alábbiakat és ellenőrizze a működést.<br>
  
====Melyik portálokkal van összeköttetés?====
+
==<font color=#00324d>Mely portálokkal van összeköttetés?</font>==
 
A szallas.hu és a booking.com felől érkező foglalások automatikusan bekerülnek a Hotelsystem szobatükörbe.<br>
 
A szallas.hu és a booking.com felől érkező foglalások automatikusan bekerülnek a Hotelsystem szobatükörbe.<br>
  
====Milyen teendői vannak induláskor?====
+
==<font color=#00324d>Milyen teendői vannak induláskor?</font>==
Minden portálon ellenőrizze, hogy rendben vannak-e a szobák kapacitásai és árai. Az első időszakban minden új foglalást érdemes ellenőrizni, hogy megfelelően jöttek-e be, egyezik-e az ár, szoba, minimum tartózkodási idő a beállítottakkal.<br>
+
Minden portálon <font color=#B22222>ellenőrizze</font>, hogy rendben vannak-e a szobák kapacitásai és árai. Az első időszakban minden új foglalást érdemes ellenőrizni, hogy megfelelően jöttek-e be, egyezik-e az ár, szoba, minimum tartózkodási idő a beállítottakkal.<br>
 
Az összekötés után a portálon addig lezárt napok (StopSell beállítás, booking.com-on pirosra állított nap) nem nyílnak meg automatikusan, akkor sem, ha van szabad kapacitása az adott napra. Ha voltak lezárt napjai a portálokon amelyeket mégis szeretne értékesíteni, akkor ezeket manuálisan nyissa meg a portál felületén.<br>
 
Az összekötés után a portálon addig lezárt napok (StopSell beállítás, booking.com-on pirosra állított nap) nem nyílnak meg automatikusan, akkor sem, ha van szabad kapacitása az adott napra. Ha voltak lezárt napjai a portálokon amelyeket mégis szeretne értékesíteni, akkor ezeket manuálisan nyissa meg a portál felületén.<br>
 
Ha az admin.booking.com-on használt egymásra épülő árkódokat (az alap árlistából származtatottak), akkor ezeket a bekötés után újra létre kell hozni.<br>
 
Ha az admin.booking.com-on használt egymásra épülő árkódokat (az alap árlistából származtatottak), akkor ezeket a bekötés után újra létre kell hozni.<br>
 
Bizonyos portálok esetén előfordulhat (pl. booking.com), hogy a bekötés után 24 óra is szükséges ahhoz, hogy a foglalási felületek frissüljenek. Emiatt a bekötés után egy napig tapasztalható a foglalási portálokon különböző foglalási anomália. Pl.: a booking.com-on való próbafoglaláskor telt házat mutat, abban az időszakban is, amikor az admin felületen a szobakapacitás nem 0.<br>
 
Bizonyos portálok esetén előfordulhat (pl. booking.com), hogy a bekötés után 24 óra is szükséges ahhoz, hogy a foglalási felületek frissüljenek. Emiatt a bekötés után egy napig tapasztalható a foglalási portálokon különböző foglalási anomália. Pl.: a booking.com-on való próbafoglaláskor telt házat mutat, abban az időszakban is, amikor az admin felületen a szobakapacitás nem 0.<br>
 +
 +
==<font color=#00324d>Mit kell tudni az automatikusan beérkező foglalásokról?</font>==
 +
Minden foglalásról értesítő email fog érkezni továbbra is, illetve a portálokon minden részlet elérhető lesz velük kapcsolatban.<br>
 +
A foglalások 5 percenként frissülnek, tehát ha megérkezik az értesítő email új foglalásról, akkor utána egy kicsit még várni kell, hogy a HS programban is megjelenjen.<br>
 +
A mostantól érkező foglalások módosítása és visszamondása automatikusan megtörténik.<br>
 +
A későbbiekben, ha szükség lenne egy-egy dátumra szobákat fenntartani, akkor <font color=#B22222>üzemen kívüli</font>re érdemes állítani, hogy lekerüljön a portálról a kapacitás.<br>
 +
A Channel Manager összekötés után már nem az OTA portálok, hanem a <font color=#B22222>YieldPlanet tárolja a bankkártya adatokat</font>, a foglalás végdátumától 7 napig.<br>
 +
 +
==<font color=#00324d>Hogyan jelenik meg a szobatükörben az online érkező foglalás?</font>==
 +
1. Érkezéskor a képernyő jobb alsó sarkába beúszik a képen látható ablak. Ennek a tájékoztató ablaknak a lezárása automatikus, amennyiben a felhasználó szeretné vezérelni az ablak lezárását, kérjük jelezze felénk.
 +
 +
[[Fájl:Online_foglalásról_tájékoztató_ablak_01.png]]
 +
 +
2. A szobatükörbe automatikusan betöltődik az online foglalás téglája, melynek háttere barna színű és egy földgömböt tartalmaz foglalás ikonként.
 +
 +
[[Fájl:Online_foglalás_tégla.png]]
 +
 +
3. Ha megnyitja az online foglalást, akkor
 +
* az Alapadatok fülre betölti a rendszer a foglaló vendég adatait, a foglalás időszakát, vendégek számát, az alapértelmezett árlistát, nyelvet, módot, pénznemet, utazás célját;
 +
* a Foglalás ár fülre a szállásdíj /éj értékét és az összes IFA-t;
 +
* a Terhelés sablon fülre a kiválasztott ellátást;
 +
* a Vendégek fülre a foglaló vendéget annyiszor, amennyi a vendégek száma;
 +
* az Egyéb fül Megjegyzés blokkjába pedig az online foglalás alapvető adatait.
 +
 +
4. Ha szeretné, hogy a különböző portálról érkező foglalások a Szobatükörbe úgy érkezzenek meg, hogy a portálok kezdőbetűjét is tartalmazza a foglalás tégla felülete, akkor kérjük, hogy ezt az igényét jelezze számunkra.
 +
 +
==<font color=#00324d>Mit kell tudni a korábban kézzel rögzített foglalásokkal kapcsolatban?</font>==
 +
A korábban kézzel (nem automatikusan) berögzített foglalások <font color=#B22222>visszamondása, módosítása</font> nem történik meg automatikusan a programban, ezért ezeknek a módosítására, törlésére figyelni kell.<br>
 +
 +
==Hogyan lehet a túlfoglalást megelőzni?==
 +
1. Ha a szálláshely egy szobatípushoz több szobát rendel és ezek közül egyet - egyet fenntart saját használatra.<br>
 +
2. A zárva tartás időszakainak (pl.: Karácsony) üzemen kívül helyezése.<br>
 +
3. Az üzemen kívül helyezés időpontjának megválasztása újabb lehetőséget nyitott meg a túlfoglalás felé. Kérjük hogy az üzemen kívül helyezés végidőpontjának meghatározásakor vegye figyelembe az online csatornákon megadott check-in időpontot!<br>
 +
Például: Üzemen kívül helyezi a 201-es szobát 2022.06.10. 10:00-tól 2022.06.11. 16:00-ig. A szállásközvetítő portálok azt érzékelik, hogy a szoba szabad 2022.06.11-én, tehát foglalhatnak rá. A sikeres foglalás pedig nem tud betöltődni, mert azt érzékeli a rendszer betöltés előtt, hogy 14:00-tól mégsem szabad a 201-es szoba.<br>
 +
A nem kívánt túlfoglalást úgy kerülheti el, ha nem 2022.06.11. 16:00-ig zárja le a szobát, hanem 2022.06.12. 14:00-nál korábbi időpontig.
 +
 +
==<font color=#00324d>Mire kell folyamatosan figyelni?</font>==
 +
Alkalmanként előfordulhat, hogy egy portálról érkező foglalást valamilyen okból nem tud a rendszer berögzíteni, ezekről minden esetben email üzenetet küld <font color=#B22222>HIBA - Online foglalás</font> továbbítása tárggyal a rendszer, amiben leírja a teendőket. Ha bármilyen technikai okból nem rögzülne be egy foglalás, kérem, állítsa üzemen kívülre a foglalásban érintett időszakra a szobát a túlfoglalás elkerülése érdekében. Ha a technikai hiba elhárul, akkor az üzemen kívüli foglalás megszüntetése után újra kell küldeni a foglalást.<br>
 +
Ha a recepciós gép ki van kapcsolva vagy esetlegesen huzamosabb internet-kiesés van, a frissítések nem tudnak megtörténni. Az időközben beérkező foglalások a gép újból elérhetővé válásakor automatikusan rögzülnek.<br>
 +
 +
A szobatükörbe online érkező foglalások betöltésekor a rendszer automatikusan a szálláshely alapértelmezett árlistájára állítja az online foglalás árlistáját. Ha a szálláshely alapértelmezett árlistája különbözik az online árlistától, akkor az online foglalással történő műveletvégzés (pl.: foglalás mozgatása) előtt érdemes a foglalás árlistáját az online árlistára állítani.
 +
 +
<font color=#00324f>'''Milyen üzeneteket kaphat a szálláshely?'''</font><br>
 +
1. Ha az online foglalás a szobatükörben levő foglalások átrendezése után tud betöltődni, akkor egy '''[HIBA] Online Foglalás Továbbítása: NO_ROOM: Nincs szabad szoba''' tárgyú emailt kap, mely tartalmazza azt a linket is, mellyel a foglalás újraküldhető (*);<br>
 +
2. Ha olyan online foglalás módosul, mely eredetileg manuálisan lett rögzítve, akkor a szálláshely a Vendég módosításakor kap a szálláshely egy '''[HIBA] Online Foglalás Továbbítása: ERROR:''' tárgyú üzenetet.<br>
 +
3. Ha a szálláshely számítógépe (az a gép, melyre az online foglalások automatikusan betöltésre kerülnek) és a szolgáltató szervere között megszakad a kapcsolat, akkor erről egy '''[HIBA] Nem sikerült kapcsolódni a programhoz!'''  tárgyú emailt kap a szálláshely.<br>

A lap jelenlegi, 2022. június 16., 13:35-kori változata

Tisztelt Partnerünk!

A mai napon beállításra került a Channel Manager szolgáltatás, amelyhez kapcsolódóan lentebb összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat.
Kérjük, figyelmesen olvassa el az alábbiakat és ellenőrizze a működést.

Mely portálokkal van összeköttetés?[szerkesztés]

A szallas.hu és a booking.com felől érkező foglalások automatikusan bekerülnek a Hotelsystem szobatükörbe.

Milyen teendői vannak induláskor?[szerkesztés]

Minden portálon ellenőrizze, hogy rendben vannak-e a szobák kapacitásai és árai. Az első időszakban minden új foglalást érdemes ellenőrizni, hogy megfelelően jöttek-e be, egyezik-e az ár, szoba, minimum tartózkodási idő a beállítottakkal.
Az összekötés után a portálon addig lezárt napok (StopSell beállítás, booking.com-on pirosra állított nap) nem nyílnak meg automatikusan, akkor sem, ha van szabad kapacitása az adott napra. Ha voltak lezárt napjai a portálokon amelyeket mégis szeretne értékesíteni, akkor ezeket manuálisan nyissa meg a portál felületén.
Ha az admin.booking.com-on használt egymásra épülő árkódokat (az alap árlistából származtatottak), akkor ezeket a bekötés után újra létre kell hozni.
Bizonyos portálok esetén előfordulhat (pl. booking.com), hogy a bekötés után 24 óra is szükséges ahhoz, hogy a foglalási felületek frissüljenek. Emiatt a bekötés után egy napig tapasztalható a foglalási portálokon különböző foglalási anomália. Pl.: a booking.com-on való próbafoglaláskor telt házat mutat, abban az időszakban is, amikor az admin felületen a szobakapacitás nem 0.

Mit kell tudni az automatikusan beérkező foglalásokról?[szerkesztés]

Minden foglalásról értesítő email fog érkezni továbbra is, illetve a portálokon minden részlet elérhető lesz velük kapcsolatban.
A foglalások 5 percenként frissülnek, tehát ha megérkezik az értesítő email új foglalásról, akkor utána egy kicsit még várni kell, hogy a HS programban is megjelenjen.
A mostantól érkező foglalások módosítása és visszamondása automatikusan megtörténik.
A későbbiekben, ha szükség lenne egy-egy dátumra szobákat fenntartani, akkor üzemen kívülire érdemes állítani, hogy lekerüljön a portálról a kapacitás.
A Channel Manager összekötés után már nem az OTA portálok, hanem a YieldPlanet tárolja a bankkártya adatokat, a foglalás végdátumától 7 napig.

Hogyan jelenik meg a szobatükörben az online érkező foglalás?[szerkesztés]

1. Érkezéskor a képernyő jobb alsó sarkába beúszik a képen látható ablak. Ennek a tájékoztató ablaknak a lezárása automatikus, amennyiben a felhasználó szeretné vezérelni az ablak lezárását, kérjük jelezze felénk.

Online foglalásról tájékoztató ablak 01.png

2. A szobatükörbe automatikusan betöltődik az online foglalás téglája, melynek háttere barna színű és egy földgömböt tartalmaz foglalás ikonként.

Online foglalás tégla.png

3. Ha megnyitja az online foglalást, akkor

  • az Alapadatok fülre betölti a rendszer a foglaló vendég adatait, a foglalás időszakát, vendégek számát, az alapértelmezett árlistát, nyelvet, módot, pénznemet, utazás célját;
  • a Foglalás ár fülre a szállásdíj /éj értékét és az összes IFA-t;
  • a Terhelés sablon fülre a kiválasztott ellátást;
  • a Vendégek fülre a foglaló vendéget annyiszor, amennyi a vendégek száma;
  • az Egyéb fül Megjegyzés blokkjába pedig az online foglalás alapvető adatait.

4. Ha szeretné, hogy a különböző portálról érkező foglalások a Szobatükörbe úgy érkezzenek meg, hogy a portálok kezdőbetűjét is tartalmazza a foglalás tégla felülete, akkor kérjük, hogy ezt az igényét jelezze számunkra.

Mit kell tudni a korábban kézzel rögzített foglalásokkal kapcsolatban?[szerkesztés]

A korábban kézzel (nem automatikusan) berögzített foglalások visszamondása, módosítása nem történik meg automatikusan a programban, ezért ezeknek a módosítására, törlésére figyelni kell.

Hogyan lehet a túlfoglalást megelőzni?[szerkesztés]

1. Ha a szálláshely egy szobatípushoz több szobát rendel és ezek közül egyet - egyet fenntart saját használatra.
2. A zárva tartás időszakainak (pl.: Karácsony) üzemen kívül helyezése.
3. Az üzemen kívül helyezés időpontjának megválasztása újabb lehetőséget nyitott meg a túlfoglalás felé. Kérjük hogy az üzemen kívül helyezés végidőpontjának meghatározásakor vegye figyelembe az online csatornákon megadott check-in időpontot!
Például: Üzemen kívül helyezi a 201-es szobát 2022.06.10. 10:00-tól 2022.06.11. 16:00-ig. A szállásközvetítő portálok azt érzékelik, hogy a szoba szabad 2022.06.11-én, tehát foglalhatnak rá. A sikeres foglalás pedig nem tud betöltődni, mert azt érzékeli a rendszer betöltés előtt, hogy 14:00-tól mégsem szabad a 201-es szoba.
A nem kívánt túlfoglalást úgy kerülheti el, ha nem 2022.06.11. 16:00-ig zárja le a szobát, hanem 2022.06.12. 14:00-nál korábbi időpontig.

Mire kell folyamatosan figyelni?[szerkesztés]

Alkalmanként előfordulhat, hogy egy portálról érkező foglalást valamilyen okból nem tud a rendszer berögzíteni, ezekről minden esetben email üzenetet küld HIBA - Online foglalás továbbítása tárggyal a rendszer, amiben leírja a teendőket. Ha bármilyen technikai okból nem rögzülne be egy foglalás, kérem, állítsa üzemen kívülre a foglalásban érintett időszakra a szobát a túlfoglalás elkerülése érdekében. Ha a technikai hiba elhárul, akkor az üzemen kívüli foglalás megszüntetése után újra kell küldeni a foglalást.
Ha a recepciós gép ki van kapcsolva vagy esetlegesen huzamosabb internet-kiesés van, a frissítések nem tudnak megtörténni. Az időközben beérkező foglalások a gép újból elérhetővé válásakor automatikusan rögzülnek.

A szobatükörbe online érkező foglalások betöltésekor a rendszer automatikusan a szálláshely alapértelmezett árlistájára állítja az online foglalás árlistáját. Ha a szálláshely alapértelmezett árlistája különbözik az online árlistától, akkor az online foglalással történő műveletvégzés (pl.: foglalás mozgatása) előtt érdemes a foglalás árlistáját az online árlistára állítani.

Milyen üzeneteket kaphat a szálláshely?
1. Ha az online foglalás a szobatükörben levő foglalások átrendezése után tud betöltődni, akkor egy [HIBA] Online Foglalás Továbbítása: NO_ROOM: Nincs szabad szoba tárgyú emailt kap, mely tartalmazza azt a linket is, mellyel a foglalás újraküldhető (*);
2. Ha olyan online foglalás módosul, mely eredetileg manuálisan lett rögzítve, akkor a szálláshely a Vendég módosításakor kap a szálláshely egy [HIBA] Online Foglalás Továbbítása: ERROR: tárgyú üzenetet.
3. Ha a szálláshely számítógépe (az a gép, melyre az online foglalások automatikusan betöltésre kerülnek) és a szolgáltató szervere között megszakad a kapcsolat, akkor erről egy [HIBA] Nem sikerült kapcsolódni a programhoz! tárgyú emailt kap a szálláshely.