„Hotelsystem/NAV online számlabeküldés” változatai közötti eltérés

A Hotelsystem wikiből
7. sor: 7. sor:
 
* A Pénzügy/'''Számlák ablakon''' '''új oszlopok jelennek meg''' a számlákhoz kapcsolódóan  
 
* A Pénzügy/'''Számlák ablakon''' '''új oszlopok jelennek meg''' a számlákhoz kapcsolódóan  
 
** '''Beküldés státusz''' (''Nem küldendő'': értékhatár alatti vagy a hatályba lépés előtt kiállított számla; Beküldésre vár: a beküldés hamarosan indul; ''Beküldve'': technikailag sikeres beküldés (a NAV oldali feldolgozás sikeréről a beküldéskor még nincsen információ, az csak -akár percekkel, órákkal- később érhető el); ''Elfogadva'': NAV oldalon is sikeres a feldolgozás; ''Hiba'': technikai hiba miatt sikertelen küldés - jelezze a [helpdesk@hotelsystem.hu] címre és ezzel párhuzamosan tegye meg a NAV oldalán leírt, technikai hiba esetére kidolgozott kézi adatszolgáltatási lépéseket),
 
** '''Beküldés státusz''' (''Nem küldendő'': értékhatár alatti vagy a hatályba lépés előtt kiállított számla; Beküldésre vár: a beküldés hamarosan indul; ''Beküldve'': technikailag sikeres beküldés (a NAV oldali feldolgozás sikeréről a beküldéskor még nincsen információ, az csak -akár percekkel, órákkal- később érhető el); ''Elfogadva'': NAV oldalon is sikeres a feldolgozás; ''Hiba'': technikai hiba miatt sikertelen küldés - jelezze a [helpdesk@hotelsystem.hu] címre és ezzel párhuzamosan tegye meg a NAV oldalán leírt, technikai hiba esetére kidolgozott kézi adatszolgáltatási lépéseket),
** '''NAV státusz''' (''DONE'': sikeres feldolgozás, nincs teendő; ''RECEIVED, PROCESSING'': NAV oldalon folyamatban van a feldolgozás; ''ABORTED'': hiba miatt nem sikerült a feldolgozás: - jelezze a [helpdesk@hotelsystem.hu] címre és ezzel párhuzamosan tegye meg a NAV oldalán leírt, technikai hiba esetére kidolgozott kézi adatszolgáltatási lépéseket).
+
** '''NAV státusz''' (''DONE'': sikeres feldolgozás, nincs teendő; ''RECEIVED, PROCESSING'': NAV oldalon folyamatban van a feldolgozás; ''ABORTED'': hiba miatt nem sikerült a feldolgozás: - jelezze a [[[helpdesk@hotelsystem.hu]]] címre és ezzel párhuzamosan tegye meg a NAV oldalán leírt, technikai hiba esetére kidolgozott kézi adatszolgáltatási lépéseket).

A lap 2019. december 12., 14:02-kori változata

NAV számla adatszolgáltatási kötelezettséghez tartozó funkciók (amennyiben szállodai és éttermi szoftvert is használ, a beállításokat mindkét programban el kell végezni!):

  • első lépés a Regisztráció, melyről bővebben tájékozódhat a következő linken: https://onlineszamla.nav.gov.hu/tajekoztatas_a_regisztraciorol,
  • a regisztráció után létre kell hoznia egy technikai felhasználót a NAV online számla rendszerben a Hotelsystem program számára,
  • ezek után a Beállítások / Alapadatok / Nav számlabeküldés menüpontban be kell állítania az előző lépésben a NAV online számla oldalán a Regisztráció során kapott technikai felhasználó nevét, jelszavát, aláíró kulcsot és az xml cserekulcsot.
  • A Beküldés típusa választó alapértelmezetten 2018.07.01 után nem enged 100.000 HUF-nál nagyobb ÁFA tartalmú számlát kiállítani. Ha sikeresen megadta a bejelentkezéshez szükséges adatokat, állítsa át "Minden értékhatár fölötti áfa értékű számla beküldése" üzemmódra.
  • A bejelentkezési adatok helyes megadását a NAV bejelentkezés ellenőrzése gombbal tudja ellenőrizni.
  • A Pénzügy/Számlák ablakon új oszlopok jelennek meg a számlákhoz kapcsolódóan
    • Beküldés státusz (Nem küldendő: értékhatár alatti vagy a hatályba lépés előtt kiállított számla; Beküldésre vár: a beküldés hamarosan indul; Beküldve: technikailag sikeres beküldés (a NAV oldali feldolgozás sikeréről a beküldéskor még nincsen információ, az csak -akár percekkel, órákkal- később érhető el); Elfogadva: NAV oldalon is sikeres a feldolgozás; Hiba: technikai hiba miatt sikertelen küldés - jelezze a [helpdesk@hotelsystem.hu] címre és ezzel párhuzamosan tegye meg a NAV oldalán leírt, technikai hiba esetére kidolgozott kézi adatszolgáltatási lépéseket),
    • NAV státusz (DONE: sikeres feldolgozás, nincs teendő; RECEIVED, PROCESSING: NAV oldalon folyamatban van a feldolgozás; ABORTED: hiba miatt nem sikerült a feldolgozás: - jelezze a [[[helpdesk@hotelsystem.hu]]] címre és ezzel párhuzamosan tegye meg a NAV oldalán leírt, technikai hiba esetére kidolgozott kézi adatszolgáltatási lépéseket).