„Hotelsystem/Partner/3.5.4-es verzió leírása (NTAK gyorsjavítás)” változatai közötti eltérés

A Hotelsystem wikiből
 
4. sor: 4. sor:
  
 
<font color=#B22222>'''Kérjük, a frissítés előtt minden esetben végezzen adatbázis mentést, és frissítés után indítsa újra a programot és a szervert is!'''</font>
 
<font color=#B22222>'''Kérjük, a frissítés előtt minden esetben végezzen adatbázis mentést, és frissítés után indítsa újra a programot és a szervert is!'''</font>
 +
 +
[[Fájl:Repairing.png]]
  
 
A frissítés a következő változásokat tartalmazza:
 
A frissítés a következő változásokat tartalmazza:

A lap jelenlegi, 2019. július 15., 16:18-kori változata

Tisztelt Partnerünk!

Az első napok tapasztalatai alapján néhány ponton módosítani kellett az NTAK adatküldésen, amelyhez az aktuális 3.5.4 verzió újrafrissítésére van szükség. Ez megtehető a Segítség / Frissítések telepítése / Frissítések letöltése internetről menüpontban az Aktuális verzió újratelepítését választva.

Kérjük, a frissítés előtt minden esetben végezzen adatbázis mentést, és frissítés után indítsa újra a programot és a szervert is!

Repairing.png

A frissítés a következő változásokat tartalmazza:

Országkódok Az NTAK adatküldés hibára fut, ha nem megfelelő ISO kódú (pl. HU, AT) országból érkezik vendég. A javítás ellenőrzi, hogy minden ország kódja érvényes legyen, amennyiben nem, a kódot üresre állítja, amelyet az NTAK elfogad. Az üres kódú országok megtekinthetők a Munka / NTAK / Ellenőrzés menüben, szükség esetén pótolható a kód.

Egyéb terhelések és költések beküldési ideje Az egyéb (kézzel rögzítendő) terheléseket és költéseket eddig a hó utolsó naptári napján küldte be a program az NTAK-nak, ezentúl minden hónap 4-én küldi be az előző hónapra vonatkozó adatokat, hogy legyen idő összeszedni az információkat. (A 4-ei adatküldés megfelel az NTAK elvárásoknak.)

Éjfél utáni bejelentkezések kezelése Ezentúl a másnap reggel 6-ig történő bejelentkezéseket az adott éjszaka szempontjából vendégéjszakaként jelentjük a korábbi 23 órai határ helyett. Fontos változás, hogy mostantól sajnos nem lehet felvenni a programban 0 vendéggel foglalást, mert az NTAK nem fogad be vendég nélküli foglalásokat a zárás során. (Mivel véleményünk szerint vannak olyan esetek, amikor ez mégis életszerű lenne, elkezdtük az egyeztetést a központtal.)

Amennyiben kérdése van valamely funkcióval kapcsolatban, keresse bizalommal ügyfélszolgálatunkat a helpdesk@hotelsystem.hu címen.

Üdvözlettel,
Hotelsystem csapat

A frissítés menete a következőképpen történik:
1. A Munka/Adatbázis mentés menüpont alatt készítsünk egy mentést. Hálózatos használat esetén ezt bármelyik gépről meglehet csinálni!
2. Hálózatos használat esetén mindegyik gépükön indítsuk el valamelyik programot (HS vagy GS)!
3. Először a szerver számítógépen végezzük el a frissítést!
4. Belépünk a Segítség/Frissítések telepítése menüpontba!
5. Itt a Frissítések letöltése internetről lehetőséget választjuk (ez is van kiválasztva), majd a Befejezés gombra kattintunk. Itt az internet sebességétől függően várnunk kell, bár úgy tűnik, hogy nem történik semmi, de a háttérben a program éppen tölti le a frissítéseket.
6. Ha letöltötte a frissítést egy új ablak fog megjelenni, hogy a 3.5.4 verzióra fog frissíteni. Itt ismét a Befejezés gombra kattintunk! Ha minden rendben lefutott akkor a frissítés végén megjelenő üzenetnél az OK-ra kattintunk majd újra indítjuk a programot! Ha korábbi verziót használunk mint 3.5.3 akkor több frissítést is tud egyszerre telepíteni a rendszer. Ha 3.3.6-nál korábbi verziót használ akkor kérem keressen bennünket a frissítés miatt!

A frissítés végén a 4-6 pontot a többi gépen is el kell végezni!