„Hotelsystem/Partner/Tájékoztató levél” változatai közötti eltérés

A Hotelsystem wikiből
(Hogyan jelenik meg a szobatükörben az online érkező foglalás?)
(Hogyan jelenik meg a szobatükörben az online érkező foglalás?)
27. sor: 27. sor:
  
 
[[Fájl:Online_foglalásról_tájékoztató_ablak_01.png]]
 
[[Fájl:Online_foglalásról_tájékoztató_ablak_01.png]]
 +
 +
2. A szobatükörbe automatikusan betöltődik az online foglalás téglája, melynek háttere barna és egy földgömböt tartalmaz foglalás ikonként.
  
 
==<font color=#00324d>Mire kell folyamatosan figyelni?</font>==
 
==<font color=#00324d>Mire kell folyamatosan figyelni?</font>==

A lap 2022. március 28., 14:25-kori változata

Tisztelt Partnerünk!

A mai napon beállításra került a Channel Manager szolgáltatás, amelyhez kapcsolódóan lentebb összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat.
Kérjük, figyelmesen olvassa el az alábbiakat és ellenőrizze a működést.

Mely portálokkal van összeköttetés?

A szallas.hu és a booking.com felől érkező foglalások automatikusan bekerülnek a Hotelsystem szobatükörbe.

Milyen teendői vannak induláskor?

Minden portálon ellenőrizze, hogy rendben vannak-e a szobák kapacitásai és árai. Az első időszakban minden új foglalást érdemes ellenőrizni, hogy megfelelően jöttek-e be, egyezik-e az ár, szoba, minimum tartózkodási idő a beállítottakkal.
Az összekötés után a portálon addig lezárt napok (StopSell beállítás, booking.com-on pirosra állított nap) nem nyílnak meg automatikusan, akkor sem, ha van szabad kapacitása az adott napra. Ha voltak lezárt napjai a portálokon amelyeket mégis szeretne értékesíteni, akkor ezeket manuálisan nyissa meg a portál felületén.
Ha az admin.booking.com-on használt egymásra épülő árkódokat (az alap árlistából származtatottak), akkor ezeket a bekötés után újra létre kell hozni.
Bizonyos portálok esetén előfordulhat (pl. booking.com), hogy a bekötés után 24 óra is szükséges ahhoz, hogy a foglalási felületek frissüljenek. Emiatt a bekötés után egy napig tapasztalható a foglalási portálokon különböző foglalási anomália. Pl.: a booking.com-on való próbafoglaláskor telt házat mutat, abban az időszakban is, amikor az admin felületen a szobakapacitás nem 0.

Mit kell tudni az automatikusan beérkező foglalásokról?

Minden foglalásról értesítő email fog érkezni továbbra is, illetve a portálokon minden részlet elérhető lesz velük kapcsolatban.
A foglalások 5 percenként frissülnek, tehát ha megérkezik az értesítő email új foglalásról, akkor utána egy kicsit még várni kell, hogy a HS programban is megjelenjen.
A mostantól érkező foglalások módosítása és visszamondása automatikusan megtörténik.
A későbbiekben, ha szükség lenne egy-egy dátumra szobákat fenntartani, akkor üzemen kívülire érdemes állítani, hogy lekerüljön a portálról a kapacitás.
A Channel Manager összekötés után már nem az OTA portálok, hanem a YieldPlanet tárolja a bankkártya adatokat, a foglalás végdátumától 7 napig.

Mit kell tudni a korábban kézzel rögzített foglalásokkal kapcsolatban?

A korábban kézzel (nem automatikusan) berögzített foglalások visszamondása, módosítása nem történik meg automatikusan a programban, ezért ezeknek a módosítására, törlésére figyelni kell.

Hogyan jelenik meg a szobatükörben az online érkező foglalás?

1. Érkezéskor a képernyő jobb alsó sarkába beúszik a képen látható ablak. Ezt a tájékoztató ablakot a jobb felső X-szel zárhatja le.

Online foglalásról tájékoztató ablak 01.png

2. A szobatükörbe automatikusan betöltődik az online foglalás téglája, melynek háttere barna és egy földgömböt tartalmaz foglalás ikonként.

Mire kell folyamatosan figyelni?

Alkalmanként előfordulhat, hogy egy portálról érkező foglalást valamilyen okból nem tud a rendszer berögzíteni, ezekről minden esetben email üzenetet küld HIBA - Online foglalás továbbítása tárggyal a rendszer, amiben leírja a teendőket. Ha bármilyen technikai okból nem rögzülne be egy foglalás, kérem, állítsa üzemen kívülre a foglalásban érintett időszakra a szobát a túlfoglalás elkerülése érdekében. Ha a technikai hiba elhárul, akkor az üzemen kívüli foglalás megszüntetése után újra kell küldeni a foglalást.
Ha a recepciós gép ki van kapcsolva vagy esetlegesen huzamosabb internet-kiesés van, a frissítések nem tudnak megtörténni. Az időközben beérkező foglalások a gép újból elérhetővé válásakor automatikusan rögzülnek.

A szobatükörbe online érkező foglalások betöltésekor a rendszer automatikusan a szálláshely alapértelmezett árlistájára állítja az online foglalás árlistáját. Ha a szálláshely alapértelmezett árlistája különbözik az online árlistától, akkor az online foglalással történő műveletvégzés (pl.: foglalás mozgatása) előtt érdemes a foglalás árlistáját az online árlistára állítani.

Milyen üzeneteket kaphat a szálláshely?
1. Ha az online foglalás a szobatükörben levő foglalások átrendezése után tud betöltődni, akkor egy [HIBA] Online Foglalás Továbbítása: NO_ROOM: Nincs szabad szoba tárgyú emailt kap, mely tartalmazza azt a linket is, mellyel a foglalás újraküldhető (*);
2. Ha olyan online foglalás módosul, mely eredetileg manuálisan lett rögzítve, akkor a szálláshely a Vendég módosításakor kap a szálláshely egy [HIBA] Online Foglalás Továbbítása: ERROR: tárgyú üzenetet.
3. Ha a szálláshely számítógépe (az a gép, melyre az online foglalások automatikusan betöltésre kerülnek) és a szolgáltató szervere között megszakad a kapcsolat, akkor erről egy [HIBA] Nem sikerült kapcsolódni a programhoz! tárgyú emailt kap a szálláshely.