„Hotelsystem/Partner/Partnerek folyószámla lekérdezései” változatai közötti eltérés
(→Partner folyószámla ablak) |
(→Partner folyószámla ablak) |
||
34. sor: | 34. sor: | ||
- ikon: az aktuális befizetést lehet sztornózni;<br> | - ikon: az aktuális befizetést lehet sztornózni;<br> | ||
− | 3. ikon: az aktuális befizetésről lehet számlát készíteni; | + | 3. ikon: az aktuális befizetésről lehet számlát készíteni;<br> |
− | 4. ikon: | + | 4. ikon: a visszaigazolás lehetőségeit ajánlja fel az előugró Előleg elnevezésű ablak által. |
A lap 2023. augusztus 31., 08:26-kori változata
Mikor jön létre Partner folyószámla?
Minden foglalásból indított ELŐLEG befizetéskor készül a befizető partner nevéhez rendelt folyószámla. Ha a szálláshely több folyószámla típust használ, akkor a rögzített típusokhoz is lehet magánszemélyhez, vagy céghez folyószámlát felvinni a Partner folyószámla ablakból indítva.
Hogyan lehet megnyitni a Partner folyószámla ablakot?
A Folyószámla / Partner folyószámlái menüpontra kattintva a Partner folyószámla ablak nyílik meg. A megjelenő ablak adat táblázata mutatja a befizető partnerek folyószámla adatait.
Az ablak felső részén elhelyezkedő üres mezők segítik a partner folyószámlájára való gyorsabb keresést.
- Név: itt megadhatja a partner nevét részben vagy teljesen (, nem tesz különbséget a program nagy - és kis betű között);
- Folyószámla típus és a Partner jellegnél a legördülő listából választhat;
- Kód: ha a Vendégek rögzítésekor a Kód mező kitöltött, akkor ennek megadásával is rá lehet a partnerre keresni;
- Külső azonosító: itt a foglalás sorszámára kereshet rá.
-> a Töröltek is tulajdonság aktiválásával a törölt partner folyószámlák is megjelennek.
A keresés végrehajtása a Mutat gomb megnyomásával jön létre.
Partner folyószámla ablak
Ha megtalálta a keresett adatsort a Felhasználó és arra duplán kattint, akkor előugrik a Partner folyószámla ablak, mely mutatja a folyószámla mozgást, aktuális egyenleget és tartalmaz folyószámla kezeléssel kapcsolatos lehetőségeket.
(1. példa) A képen látható Vendég 50.000 Ft előleget fizetett be, majd a csoportos foglalásban hárman bontva használták fel ezt az előleget fizetéskor.
(2. példa) A képen látható Vendég 29.000 Ft előleget fizetett be, melynek a felhasználása még nem történt meg.
Ikonok:
A 4 ikon akkor jelenik meg, ha a megnyitott folyószámla egyenlege nem 0 Ft, vagy a kijelölt tétel befizetési sor.
+ ikon: manuális folyószámla kezelés esetén ajánlott plusz tételt felvenni, mely lehet előleg befizetés típusú, vagy terhelés típusú;
- ikon: az aktuális befizetést lehet sztornózni;
3. ikon: az aktuális befizetésről lehet számlát készíteni;
4. ikon: a visszaigazolás lehetőségeit ajánlja fel az előugró Előleg elnevezésű ablak által.
- Ha az aktív folyószámlát másik foglalás azonosítójú foglaláshoz szükséges rendelni, akkor a folyószámla Külső azonosítóját kell módosítani.
Ikonok alkalmazása:
- A manuális folyószámla esetén ajánlott plusz tételt felvenni, mely lehet előleg befizetés, vagy terhelés; számlát készíteni; vagy előleget nyomtatni / PDF-be menteni / emailt küldeni. ( Az ebben a pontban felsorolt műveleteket – a foglaláshoz kötött folyószámlák esetén – a foglalásból ajánljuk indítani.)
- Sztornózással a folyószámla aktuális egyenlege 0 lesz;
Minden módosítás végén a véglegesítéshez az ablak jobb alsó sarkában elhelyezett OK gombot kell megnyomni!
A partnerhez tartozó folyószámla akkor törölhető, ha a partner folyószámla aktuális egyenlege 0.
Beállítások/Alapbeállítások… /Beállítások/’Számla’ és a ’Számla 2’ adatlapnál beállítható:
- az Előleg számla példányszáma,
- a számla készítés feltételei,
- a számla felületén milyen adatok jelenjenek meg.