Hotelsystem/Partner/Előleg számla pénznemének megváltoztatása

A Hotelsystem wikiből
A lap korábbi változatát látod, amilyen Administrator (vitalap | szerkesztései) 2019. augusztus 26., 11:43-kor történt szerkesztése után volt.

(eltér) ← Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)

Foglaláskor a foglalás ablak alapadatok fülnél rögzített pénznem maga után vonja, hogy csak a beállított pénznemben tud előleget befizetni a vendég számára a programban. Előfordul, hogy a számla kiegyenlítésekor derül ki, hogy a vendég más pénznemben szeretne fizetni, mint amilyen pénznemben fizette az előleget. Ilyen helyzetben felmerül az az igény, hogy a befizetett előleg számla törlése után a vendég nevére újból előleg befizetése történjen meg abban az értékben, amiben eredetileg befizetett, de már az új pénznemben.

A feladat lépései:

1. Előleg befizetés törlése: nyissa meg a Folyószámla/Partnerek folyószámlái menüpontot, majd keresse meg a megfelelő partnert, duplán kattintson a nevet tartalmazó sorra. A megjelenő Partner folyószámla ablak tételeit tartalmazó táblázat mellett balról a 2. ikonra kattintva lehet a befizetést sztornózni. Ekkor a partner egyenlege 0-ra csökken.

2. A vendég nevéhez tartozó Partner folyószámla ablak külső azonosító mezőjébe a foglalás azonosítóját kitörli és ezt a mezőt üresen hagyja.

3. A foglalás pénznemét átállítja az új pénznemre. (Foglalások/Alapadatok fülön Módosít gomb megnyomása, új pénznem kiválasztása, foglalás sablon újratöltése, OK gomb megnyomása.)

4. A fent megnyitott foglalás ablakban az Előleg gomb megnyomásával új előleg befizetés felvitele indítható el.