Hotelsystem/Partner/Milyen folyamatos teendők vannak az NTAK beküldéssel kapcsolatban
Az események és zárás adatok beküldése automatikusan történik, néhány esetben azonban van teendő a küldéssel kapcsolatban:
Teendő 1.: Zárva tartás beállítása
Amennyiben a szálláshelye zárva tart, nem fogad vendéget (pl. szezonálisan nyitva tartó szállodák), akkor a zárva tartás kezdő- és végdátumát meg kell adnia a Beállítások / Alapbeállítások / NTAK online menüben:
A zárva tartás végén törölheti a mezők tartalmát és beírhatja a következő esedékes zárva tartási időszak dátumait.
Teendő 2.: Egyéb költések rögzítése (havi feladat!)
A szállodai rendszerből kiállított számlák összegei automatikusan beküldésre kerülnek a napi zárásokkal az NTAK felé. Más rendszerben készített vagy kézi számlatömbben kiállított számláinak az összesített értékét azonban be kell rögzítenie, hogy az beküldhető legyen. (Fizetési módokra összegzett szinten.) Az ilyen egyéb forgalom beküldése a hó utolsó naptári napján történik, így addig be kell rögzítenie a forgalmat a Munka / NTAK / Egyéb költések menüben. Nem szükséges napi szinten, elég egy összeg a hó utolsó naptári napjára dátumozva.
Amennyiben használja a Gastrosystem éttermi rendszert is, az abban keletkezett forgalmat (blokkok és kézi számlák) a rendszer automatikusan át tudja venni. Ennek az engedélyezéséhez a Beállítások / Alapbeállítások / NTAK Online fülön be kell pipálni az Éttermi forgalom átvétele lehetőséget. Az átvétel a hó utolsó naptári napján történik. Ha nem szeretné az automatikus átvételt (mert pl. az éttermet másik cégnéven üzemelteti), akkor a pipát vegye ki.
Teendő 3.: Beküldések ellenőrzése (alkalmanként)
A Munka / NTAK / Események menüpontban tudja követni, hogy az NTAK rendszer felé milyen üzenetek kerültek beküldésre. Az ablak 2 fülén (Zárások és Foglalások) látszanak a különböző adatkörökhöz tartozó, beküldött események. Az induláskor és az azt követő napokban érdemes ellenőrizni, hogy a Státusz oszlopokban megjelenik-e a Feldolgozva felirat, hogy a beküldés biztosan rendben megkezdődjön. Bármilyen probléma esetén keresse ügyfélszolgálatunkat az ügyfélszolgálatunk email címén: helpdesk@hotelsystem.hu.