Hotelsystem/NAV online számlabeküldés
A Hotelsystem wikiből
A lap korábbi változatát látod, amilyen Administrator (vitalap | szerkesztései) 2019. december 12., 14:11-kor történt szerkesztése után volt.
NAV számla adatszolgáltatási kötelezettséghez tartozó funkciók (amennyiben szállodai és éttermi szoftvert is használ, a beállításokat mindkét programban el kell végezni!):
- első lépés a Regisztráció, melyről bővebben tájékozódhat a következő linken: https://onlineszamla.nav.gov.hu/tajekoztatas_a_regisztraciorol,
- a regisztráció után létre kell hoznia egy technikai felhasználót a NAV online számla rendszerben a Hotelsystem program számára,
- ezek után a Beállítások / Alapadatok / Nav számlabeküldés menüpontban be kell állítania az előző lépésben a NAV online számla oldalán a Regisztráció során kapott technikai felhasználó nevét, jelszavát, aláíró kulcsot és az xml cserekulcsot.
- A Beküldés típusa választó alapértelmezetten 2018.07.01 után nem enged 100.000 HUF-nál nagyobb ÁFA tartalmú számlát kiállítani. Ha sikeresen megadta a bejelentkezéshez szükséges adatokat, állítsa át "Minden értékhatár fölötti áfa értékű számla beküldése" üzemmódra.
- A bejelentkezési adatok helyes megadását a NAV bejelentkezés ellenőrzése gombbal tudja ellenőrizni.
- A Pénzügy/Számlák ablakon új oszlopok jelennek meg a számlákhoz kapcsolódóan
- Beküldés státusz (Nem küldendő: értékhatár alatti vagy a hatályba lépés előtt kiállított számla; Beküldésre vár: a beküldés hamarosan indul; Beküldve: technikailag sikeres beküldés (a NAV oldali feldolgozás sikeréről a beküldéskor még nincsen információ, az csak -akár percekkel, órákkal- később érhető el); Elfogadva: NAV oldalon is sikeres a feldolgozás; Hiba: technikai hiba miatt sikertelen küldés - jelezze a helpdesk@hotelsystem.hu címre és ezzel párhuzamosan tegye meg a NAV oldalán leírt, technikai hiba esetére kidolgozott kézi adatszolgáltatási lépéseket),
- NAV státusz (DONE: sikeres feldolgozás, nincs teendő; RECEIVED, PROCESSING: NAV oldalon folyamatban van a feldolgozás; ABORTED: hiba miatt nem sikerült a feldolgozás: - jelezze a helpdesk@hotelsystem.hu címre és ezzel párhuzamosan tegye meg a NAV oldalán leírt, technikai hiba esetére kidolgozott kézi adatszolgáltatási lépéseket).