Hotelsystem/Partner/3.6.6-os verzió leírása

A Hotelsystem wikiből
A lap korábbi változatát látod, amilyen Administrator (vitalap | szerkesztései) 2021. szeptember 15., 14:22-kor történt szerkesztése után volt.

(eltér) ← Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)

Tisztelt Partnerünk!
3 6 6 hs fejlec.png

Megjelent a Hotelsystem éttermi és szállodai rendszerek legújabb (3.6.6 verziószámú) frissítése, amely az alábbi fejlesztéseket és kényelmi funkciókat tartalmazza.

2021. szeptember 1-től a szálláshelyeknek a vendégek bizonyos adatait közelező a VIZA rendszerbe beküldeni. Ennek az új szabályozásnak a lényege, hogy a vendégek azonosító okmányait gépi úton, digitálisan kell leolvasni, azaz begépelés helyett okostelefonos alkalmazással vagy okmányszkennerrel feldolgozva kell, hogy a szállodai rendszerbe kerüljenek. A szállodai rendszer ezt követően, a bejelentkeztetéskor juttatja el a vendég adatokat a titkosított Vendég Információs Zárt Adatbázisba. (Az NTAK adatszolgáltatási kötelezettség ezzel párhuzamosan, továbbra is fennáll.) Cégünk az elsők között szerezte meg az MTÜ tanusítványát a VIZA kapcsolódás megfelelőségéről.
Kérjük, a frissítés előtt minden esetben végezzen adatbázis mentést, és frissítés után indítsa újra a programot és a szervert is.

Az okmányok beolvasására kétféle megoldást dolgoztunk ki:
- az általunk fejlesztett EasyIDScanner Android alkalmazás a telefon kameráján keresztül olvas és továbbít a Hotelsystem-be
- az ARH Zrt. okmányolvasó célhardverei közvetlenül a számítógéphez csatlakoznak

Ha az EasyIDScanner használatára szerződött velünk, az applikációnk letölthető a Play Áruházból!

A frissítés után az alábbi beállításokat kell elvégezni a Hotelsystemben, ha az EasyIDScanner alkalmazást szeretnék használni! Ide kattintva olvasható el.

Általános információk az okmányszkennelésről ide kattintva olvasható el.

Amennyiben kérdése van valamely funkcióval kapcsolatban, keresse bizalommal ügyfélszolgálatunkat a helpdesk@hotelsystem.hu címen.

Üdvözlettel,
Hotelsystem csapat

Hotelsystem szállodai rendszer[szerkesztés]

- VIZA adatszolgáltatást érintő fejlesztések

- Az okmányszkenner használata közben felmerült fejlesztések és hibajavítások

A frissítés menete a következőképpen történik:[szerkesztés]

1. A Munka/Adatbázis mentés menüpont alatt készítsünk egy mentést. Hálózatos használat esetén ezt bármelyik gépről meglehet csinálni!
2. Hálózatos használat esetén mindegyik gépükön indítsuk el valamelyik programot (HS vagy GS)!
3. Először a szerver számítógépen végezzük el a frissítést!
4. Belépünk a Segítség / Frissítések telepítése menüpontba!
5. Itt a Frissítések letöltése internetről lehetőséget választjuk (ez is van kiválasztva), majd a Befejezés gombra kattintunk. Itt az internet sebességétől függően várnunk kell, bár úgy tűnik, hogy nem történik semmi, de a háttérben a program éppen tölti le a frissítéseket.
6. Ha letöltötte a frissítést egy új ablak fog megjelenni, hogy a 3.6.6 verzióra fog frissíteni. Itt ismét a Befejezés gombra kattintunk! Ha minden rendben lefutott akkor a frissítés végén megjelenő üzenetnél az OK-ra kattintunk majd újra indítjuk a programot! Ha korábbi verziót használunk, mint 3.6.3 akkor több frissítést is tud egyszerre telepíteni a rendszer. Ha 3.3.6-nál korábbi verziót használ, akkor kérem keressen bennünket a frissítés miatt!

A frissítés végén a 4-6 pontot a többi gépen is el kell végezni!