Hotelsystem/NAV online számlabeküldés

A Hotelsystem wikiből
A lap korábbi változatát látod, amilyen Administrator (vitalap | szerkesztései) 2025. november 4., 10:06-kor történt szerkesztése után volt.

(eltér) ← Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)

NAV számla adatszolgáltatási kötelezettséghez tartozó funkciók (amennyiben szállodai és éttermi szoftvert is használ, a beállításokat mindkét programban el kell végezni!):

  • első lépés a Regisztráció, melyről bővebben tájékozódhat a következő linken: https://onlineszamla.nav.gov.hu/tajekoztatas_a_regisztraciorol,
  • a regisztráció után létre kell hoznia egy technikai felhasználót a NAV online számla rendszerben a Hotelsystem program számára,
  • ezek után a Hotelsystem programban a Beállítások \ Alapadatok \ Nav számlabeküldés menüpontban be kell állítania az előző lépésben a NAV online számla oldalán a Regisztráció során kapott technikai felhasználó nevét, jelszavát, aláíró kulcsot és az xml cserekulcsot.

HS setup navszamlakuldes.png

  • A Beküldés típusa Minden számla beküldése üzemmódú vagy Nincs beküldés.
  • A bejelentkezési adatok helyes megadását a NAV token kérés gombbal tudja ellenőrizni.
  • A Pénzügy \ Számlák ablakon új oszlopok jelennek meg a számlákhoz kapcsolódóan
    • Beküldés státusz (Nem küldendő: értékhatár alatti vagy a hatályba lépés előtt kiállított számla; Beküldésre vár: a beküldés hamarosan indul; Beküldve: technikailag sikeres beküldés (a NAV oldali feldolgozás sikeréről a beküldéskor még nincsen információ, az csak -akár percekkel, órákkal- később érhető el); Elfogadva: NAV oldalon is sikeres a feldolgozás; Hiba: technikai hiba miatt sikertelen küldés - jelezze a helpdesk@hotelsystem.hu címre és ezzel párhuzamosan tegye meg a NAV oldalán leírt, technikai hiba esetére kidolgozott kézi adatszolgáltatási lépéseket),
    • NAV státusz (DONE: sikeres feldolgozás, nincs teendő; RECEIVED, PROCESSING: NAV oldalon folyamatban van a feldolgozás; ABORTED: hiba miatt nem sikerült a feldolgozás: - jelezze a helpdesk@hotelsystem.hu címre és ezzel párhuzamosan tegye meg a NAV oldalán leírt, technikai hiba esetére kidolgozott kézi adatszolgáltatási lépéseket).

HS szamla nav.png